poniedziałek, 12 marca 2012

Turbo Civic - spis gratów


Zrobiłem listę gratów które będą montowane lub są już zamontowane w ramach mini projektu turbo:

  • Głowica D16Z6 + pokrywa + zawór V-TEC (nie jest konieczne)
  • Uszczelka pod głowice aby zmniejszyć kompresje w naszym przypadku próbujemy z D13B2, ma 1.2 mm (nie jest potrzebne gdy nie zmieniamy głowicy)
  • Przeróbka kompa P06 na P28 (nie jest konieczne)
  • Przeróbka kompa aby obsługiwał EEPROM
  • Mapy będą z D16Z6 + dodanie boost + modyfikacja na podstawie danych z sondy szerokopasmowej
  • Zegar + czujnik doładowania
  • Woltomierz (był w słupku, który Czad kupił, nie jest jakoś specjalnie potrzebny, ale skoro jest to użyjemy)
  • Zegar + czujnik temperatury oleju
  • Podkładka pod filtra oleju z wyprowadzaniem na czujnik temperatury oleju, na zasilanie turbiny w olej oraz do podpięcia chłodnicy oleju (turbinę można zasilać także z zaworu V-TEC ale podkładka pod filtr wydaje się być bardziej sensowna)
  • Chłodnica oleju (nie jest konieczna, ale nie zaszkodzi, że jest)
  • Blow off
  • Rury od intercoolera do przepustnicy (łączone kolankami elastycznymi)
  • Rury od intercoolera do sprężarki (łączone kolankami elastycznymi)
  • Intercooler pod zderzakiem
  • Filtr na odmę
  • Filtr na Blow off (wiele osób nie stosuje, ale głupio tak zostawić dopływ niefiltrowanego powietrza do dolotu)
  • Kolektor wydechowy pod turbo
  • Turbina (w tym przypadku chłodzona wodą a smarowana olejem)
  • Trójki + przewody do wpięcia się w przewody wody (nie potrzebne gdy turbina nie jest chłodzona wodą)
  • Downpipe z miejscem na sondę (to ta rura co idzie od turbiny do wydechu)
  • Filtr powietrza
  • Rury łączące turbinę z filtrem powietrza (łączone kolankami elastycznymi)
  • Miska olejowa z otworem odprowadzającym olej
  • Przewody doprowadzające i odprowadzające olej ze sprężarki
  • Wastegate (tutaj jest wewnętrzny)

Do tego:
  • Nowy olej
  • Nowy filtr oleju
  • Nowy płyn chłodniczy
  • Nowa pompa wody (skoro rozbierzemy rozrząd to warto wymienić)
  • Nowy pasek rozrządu (gdyż robimy minime)
  • Regulowane kółko rozrządu (nie jest konieczne, dla minime może być z Y7, a bez zmiany głowicy nic się nie rusza)
  • Zabawa z sondą szerokopasmową i mam nadzieję, że zbuduje urządzenie do RTP (real time programming) do tego czasu
  • Praca w moim zimnym garażu, dlaczego zawsze robimy coś w zimę a nie lato
  • Kable zapłonowe do D16Z6 (gdy zmieniamy głowicę)
  • Obudowa aparatu zapłonowego (gdy zmieniamy głowicę)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklamy będą usuwane.