poniedziałek, 12 marca 2012

Turbo Civic - pierwsze problemy

Zaczęło się skromnie, kilka drobnych wycieków oleju (nieszczelne łączenia przewodów), drobny wyciek oleju z okolic głowicy (być może uszczelka głowicy, co nie jest dobrą wiadomością) oraz co najgorsze przy większym doładowaniu silnik zaczął się przegrzewać - płyn chłodzący wylatuje przez korek, za duże ciśnienie. Nawet termostat wysiadł, no ale on był montowany na silikon, więc pewnie nie był największej młodości.

Termostat został wymieniony, ale samochód nadal potrafił się przegrzewać. Turbina podnosi temperaturę, nie ma co ukrywać, zarówno w cylindrach jak i poprzez chłodzenie wodą (turbina jest chłodzona wodą). Rozwiązanie, to większa chłodnica. Myśleliśmy o chłodnicy z B-serii, szerokiej chłodnicy ale chyba najsensowniej będzie założyć chłodnicę sportową na 1.3 bara (zamiast seryjnego 1.1).

Obraz pochodzi z ebay.com

Parę linków (70 funtów + przesyłka):

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CIVIC-EK-EG-VTEC-92-00-ALLOY-RACE-RADIATOR-RAD-/150585081742?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item230f91ff8e#shId

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CIVIC-VTI-ALUMINIUM-HIGH-FLOW-RACE-RADIATOR-92-97-/140573641904?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20bad78cb0#shId

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-Civic-Hatchback-92-00-42MM-ALU-Racing-Radiator-12-Fan-/160756768706?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item256dd99fc2

Lub allegro za 499zl (trochę drogo, tutaj bez wentylatora to nawet jest):
http://www.allegromat.pl/aukcja100879

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklamy będą usuwane.