sobota, 17 marca 2012

Leon - bez niespodzianek

Ostatnio doszedłem do wniosku, że mój Leon zaczął słabiej hamować niż kilka miesięcy temu. Po zdjęciu kół i oględzinach okazało się, że przód wygląda jeszcze znośnie natomiast tył gorzej. Przeszukałem fora, poczytałem opinie i zamówiłem tarcze wraz z klockami - ATE.

Do wymiany klocków z tyłu potrzebny jest przyrząd do wkręcania tłoczków, ponieważ tłoczki są zintegrowane z systemem hamulca ręcznego i należy przy wciskaniu także kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przyrząd przyda się także przy hamulcach np. w Hondach, tak więc nie jest to kasa wywalona w błoto.


Wracając do tematu, tarcze i klocki dotarły w tym tygodniu więc dzisiaj przed południem zabrałem się za montaż.


Tak szczerze, to nawet nie ma co opisywać. Jedyny kłopot był z śruba krzyżakową trzymająca tarcze po prawej stronie, ogólnie te śrubki to głupi pomysł, powinno być coś większego co wytrzymuje starcie ze śrubokrętem. Ale po zastosowaniu środków perswazji bezpośredniej - śruba puściła.








Jak to działa napiszę po dotarciu tarcz i klocków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklamy będą usuwane.