niedziela, 24 czerwca 2012

Zmiana podświetlenia

Jakiś czas temu montowałem w Leonie zestaw głośnomówiący Nokia CK-100. Wszystko działa jak należy z wyjątkiem niebieskiego podświetlenia które, kompletnie nie pasuje do Seatowskiego czerowono-zóło/pomarańczowego podświetlenia deski. Postanowiłem naprawić tą wadę zestawu głośnomówiącego.

Zakupiłem kilka diod SMD (w tme.pl) aby móc poeksperymentować:
  • OF-SMS2012O - obudowa 0805, kolor pomarańczowy, 125-180 mcd, 120 stopni
  • KP-2012SRC-PRV - obudowa 0850, kolor czerwony, 36-100 mcd, 120 stopni
  • OF-SMD2012Y - obudowa 0805, kolor zółty, 90-140 mcd, 120 stopni
Po przymiarce wyszło mi, że najbardziej pasował będzie kolor pomarańczowy i taki tez postanowiłem założyć. Jak się okazało, latwiej powiedzieć niż zrobić.


Pierwsza przeszkoda, to jak rozebrać manipulator Nokii. Podobno w środku jest potencjometr i osłonę należy po prostu ściągnąć. Trochę się z tym posiłowałem ale ostatecznie się udało.


Druga to wielkość diod smd vs wielkość moich palców vs moje doświadczenie z lutowaniem smd (czy. jego brak). Oj, był ciężko, ale udało mi się wylutować te niebieskie i zamienić je nowymi.


Niewiarygone jest to, że zadziałało za pierwszym razem. Tak więc, mam teraz pomarańczowe podświetlenie.


Pojeźdzę trochę  i zobaczymy czy pomarańczowy będzie mi odpowiadał, jeśli nie to wymienię diody na żółte.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklamy będą usuwane.