sobota, 19 kwietnia 2014

Pierwsze użycie termopary

Wpis z serii ciekawostka. Parę miesięcy temu, wraz z turbo, zamontowaliśmy w Galancie termoparę pomiędzy kolektorem a turbosprężarką. Jest to standardowa termopara typu K.

Na płycie ECU zamontowałem układ MAX31855 i używam go do obsługi termopary. Kod do komunikacji z maxem napisałem kilka miesięcy temu ale w sumie chyba nigdy nie sprawdzałem go z prawdziwym samochodem. Aż do dzisiaj...



Szybkie podłączenie ECU do termopary i sprawdzenie laptopem temperatury, pokazuje 17C. W sumie może być. Odpaliliśmy samochód, pokazało 16tyś C. Nie, zdecydowanie coś nie tak, pewnie + z - jest zamieniony (co ciekawe MAX31855 powinien to wykryć).

  
Po obróceniu polaryzacji temperatura już była na poziomie 170C. Silnik chwilę pochodził, parę razu dodaliśmy gazu i temperatura wzrosła na 240C.


Wszystko wskazuje na to, że termopara działa poprawnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklamy będą usuwane.