środa, 18 marca 2015

Galant 2.5 - wymiana płynu w skrzyni automatyczej

W Galancie Marcina nadszedł czas na wymianę płynu w skrzyni automatycznej. Takiej okazji nie można przegapić i trzeba to zrobić samemu szczególnie, że nie potrzebny jest żaden drogi i specjalistyczny sprzęt a cała procedura jest opisana w instrukcji. Tyle tytułem wstępu, to będzie krótki post, zaczynamy.



Co potrzebujemy?
  • odpowiedni płyn do skrzyni automatycznej 10~11 litrów
  • nasadka 24mm do odkręcenia korka spustowego
  • miedziana podkładka 18x24x2
  • dwa wężyki 8mm
  • puste baniaki z miarką (na 12 litrów łącznie)
  • miska na płyn
  • stoper
  • dwie osoby
  • kilka standardowych kluczy


Pierwszy krok to zdjęcie koła oraz osłony skrzyni biegów aby nam nie przeszkadzały.





Następnie przenosimy się pod chłodnicę, rozpinamy gumowy łącznik i montujemy dwa węże. Ich końce wkładamy do pustych baniaków.





Opuszczamy samochód tak aby był w poziomie (ale bez założonego koła). Tutaj dobrze jest zmierzyć sobie odległość do błotnika gdy samochód stoi na kole aby móc go równo ustawić. Następnie wrzucamy skrzynię na N, wciskamy hamulec i odpalamy samochód.

Czekamy aż w baniaku pojawi się 3.5 litra lub minie 60 sekund. Po czym wyłączamy silnik. Skrzynia nie może pracować dłużej niż 60 sekund w takim trybie.

Jeśli wszystko poszło dobrze, powinniśmy mieć brudny płyn w baniakach.



Przenosimy się do lewego nadkola. Samochód nadal jest w poziomie. Tutaj sprawa jest bardzo prosta, odkręcamy korek i zlewamy pozostały płyn. Powinno go wylecieć około 2 litry.




Montujemy nową podkładkę miedzianą oraz dokręcamy korek z momentem 32Nm.



Wlewamy dokładnie tyle ile udało nam się zlać przez chłodnicę i korek spustowy - około 5.5 litra.


Następnie znowu odpalamy samochód na max 60 sekund i zlewamy stary płyn przez chłodnicę. Łącznie powinniśmy być w stanie co najmniej 7 litrów przez samą chłodnicę. Należy powtarzać procedurę aż płyn będzie w miarę czysty i oczywiście co chwilę dolewać kontrolując stan.W naszym przypadku sumaryczna ilość zlanego płynu przez chłodnicę i korek spustowy to 10.25 litra.

W tym momencie pozostaje uruchomić samochód, powrzucać po kolei wszystkie biegi a następnie sprawdzić poziom płynu i ewentualnie uzupełnić. Poziom płynu warto jeszcze kontrolować przez kilka dni.

A jaki jest efekt zmiany płynu? Samochód dużo płynniej zmienia biegi i wygląda na to, że spadło także spalanie. Same plusy. Ogólnie zmiana jest banalnie prosta, wymaga jednak trochę czasu i pomocy dodatkowej osoby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklamy będą usuwane.