Do założenie zbiornika na olej przedostający się odmą potrzebne są następujące rzeczy:
- Oil Catch Tank z króćcami o odpowiedniej średnicy. Wyjście z z pokrywy ma średnicę 20mm, wejście w dolocie ma 24mm. Udało mi się znaleźć zbiornik o króćcach 20mm, pozostałe są dostępne jedynie na zamówienie, dlatego na taki się zdecydowałem. Dodatkowo im większa średnica tym mniejsze prawdopodobieństwo przymarznięcia zimą.
- Wąż 20mm do oleju i benzyny - około 1m.
- Wąż 25mm do oleju i benzyny - około 1m.
- Obejmy i zaciski dobrane na podstawie średnicy węży i grubości ścianki.
- Rura o średnicy zewnętrznej 20mm z niekorodującego materiału (aluminium powinno się nadawać).
- Śruby, nakrętki i klej do gwintów
Podłączenie węża do króćca w pokrywie zaworów jest bardzo proste - taka sama średnica jest po stronie zbiornika. Wystarczy wąż 20mm. Trochę więcej problemów jest z króćcem dolotu. W moim przypadku zdecydowałem się nałożyć na króciec krótki wąż 25mm a w niego włożyć wąż 20mm usztywniony rurką.
Po prowizorycznym zamontowaniu zbiornika i podłączeniu węży wygląda to tak jak na poniższym zdjęciu.
Przed założeniem obejm pozostało dorobić mocowanie do obudowy filtra powietrza oraz zmodyfikować plastikową osłonę silnika. W obudowie filtra wywierciłem dwa otwory i przykręciłem dostarczony przez producenta kątownik. Nakrętki są od środka i aby upewnić się, że nie wygenerują problemów, zastosowałem nakrętki samohamowne zabezpieczone dodatkowo klejem do gwintu - wariant trudno demontowalny.
Modyfikacja plastikowej osłony silnika była bardzo prosta i ograniczyła się do podcięcia jednego narożnika.
Ostateczny efekty prezentuje się następująco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Reklamy będą usuwane.