Grzesiek założył gaz no i nie byłby sobą gdyby nie chciał wykorzystać tego, że przy gazie można mieć przyspieszony zapłon. Ale jak to zrobić? Na forum LPG nie byli za bardzo pomocny, ale od czego jest www.pgmfi.org oraz elastyczność komputerów Hondy.
Rozwiązanie jest banalnie proste. Normalnie mapy (cały soft) jest wgrywany na kostkę 27C256 która montowana jest w podstawce i komputer Hondy startuje z tego eepromu, uruchamia zapisany na nim program oraz przetwarza mapy. Można by próbować wcisnąć do takiej kostki kolejny zestaw map, ale to jest komplikowanie sprawy - w Crome ciężko takie coś by się edytowało.
Zamiast tego bierzemy dwa romy (pliki) - identyczne, różnią się jedynie mapami paliwowymi i mapami kątów wyprzedzania (LPG i benzyna), co ważne sam program jest identyczny - i wgrywamy je do jednej dwa razy większej kości - 27C512. Po włożeniu tej kości, komputer wystartuje z mapy A i będzie sobie jej spokojnie używał. Zapytacie pewnie jak przełączyć się na mapę B? 27C512 ma jedną nogę adresową więcej, wystarczy nią sterować. Domyślnie noga ta jest zwarta do masy albo napięcia na płytce (w tej chwili nie pamiętam), tak więc wystarczy przeciąż ścieżkę (czy po prostu zmodyfikować podstawkę) i dorobić przełącznik. Po tym zabiegu można bez problemu przełączać mapy w locie bez żadnego check engine.
Poniżej schemat ze strony http://qcwo.com/technicaldomain/dual-performance-chips ale widziałem go także na forum.pgmfi.org (niestety wyszukiwarka tam teraz nie działa, więc nie mogę podać linka) - nie wiem gdzie ten schemat był jako pierwszy.
Źródło: http://qcwo.com/technicaldomain/dual-performance-chips |
Na razie prowizorka gdyż był to test rozwiązania. Później Grzesiek zamontował coś na wzór przekaźnika i podpiął to do komputer gazu, tak więc przełączanie następuje automatycznie.
BTW. Październik a tu biało...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Reklamy będą usuwane.